Dag 11: twee jaar samen <3 - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Laura en Rowan - WaarBenJij.nu Dag 11: twee jaar samen <3 - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Laura en Rowan - WaarBenJij.nu

Dag 11: twee jaar samen <3

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura en Rowan

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Yosemite

Goooooooooodeveeeeeeninnnggggggg,

Dat was het dan: de laatste dag in Yosemite. En wat een prachtige dag. We hebben weer zulke mooie dingen gezien vandaag.

Gister hadden we zoals ik al eerder had geschreven een rust dag. We zijn heerlijk naar het strand geweest, hebben ‘s avonds marsmallows gegeten en eigenlijk niks anders gedaan dan gerelaxt. In het meertje kwamen we in contact met een nederlands gezin. Het jongste kind had op haar negende (ze was nu 13) botkanker geconstateerd gekregen. Het was een heftig verhaal om te horen en je staat weer even stil bij het feit dat het ‘bijzonder’ is om gezond te zijn. Het gezin was nu hun bucketlist aan het afwerken, een hele mooie gedachte en het bewijst maar weer dat je maar 1 keer leeft en hier dan ook optimaal van moet genieten.

Ik werd vanmorgen heerlijk wakker in ons tentje. Zoals iedere ochtend werden we rustig wakker. Tot ik op een gegeven moment bovenin de tent keek. Over onze tent zit aan de buitenkant een kap voor de regen. Onze tent heeft een aantal kleine luchtgaatjes, hier kunnen (GELUKKIG) geen beestjes doorheen. Maar wat ik vanmorgen zag maakte me niet echt vrolijk. Op de bovenkant van de tent, aan de buitenkant zag ik namelijk heel veel lange zwarte sprietjes. Ik dacht dat dit twee dingen konden zijn: grasdingentjes of spinnenpoten. Ik hoopte op het eerste. Ik tikte Row aan, mijn held, en vroeg of hij wist wat dat waren. Zo stoer als hij was tikte hij vanaf de binnenkant van de tent de ‘takjes’ aan, en tot mijn teleurstelling en schrik begonnen de takjes te bewegen én kwamen er ineens 3 (!!!!!!!) spinnen lijven tevoorschijn. Er zaten dus DRIE spinnen aan de buitenkant van de tent. Nou dan begrijp je wel dat ik HEEEEEL snel de tent uit wilde. Dit was ik dan ook. Heel snel :-) Row heeft de spinnen later weggehaald. Brr… Ik werd er niet echt heel vrolijk van achteraf hadden we het weer moeten filmen, ik was waarschijnlijk erg grappig.

Hierna hebben we even geskyped. Dit was gezellig :-) . Tijdens het skypen kwam er een Park Ranger naar ons toe. Deze meneer vertelde ons dat als we een ‘bobcat’ wilde zien, we naar de andere kant van de veranda moesten lopen. Wij als een stelletje toeristen natuurlijk kijken, en wat zagen we: een Lynx! Het was een kleine lynx maar alsnog vet om een keer te hebben gezien. Deze kan weer bij het lijstje :-) . Ook hebben we vanmorgen de camping voor morgennacht geboekt, deze ligt vlak voor Death Valley en is ongeveer drie uurtjes rijden vanaf hier. Vanaf de camping rijden we de volgende dag (maandag 28 juli), door naar Las Vegas waar we vanmorgen ook meteen ons hotel voor hebben geboekt: Bellaggio! Erg luxe, erg chique, erg groot maar wel heerlijk! Opnieuw iets om naar uit te kijken.

Toen alles geboekt en gedaan was zijn we de natuur weer ingereden. We hebben vandaag de 5e hoogste waterval van de wereld gezien. Een beetje jammer was alleen dat hij een beetje droog lag.. Het was maar 10 minuutjes lopen, het was ontzettend warm en druk dus dat viel een klein beetje tegen. Zeker in vergelijking met de watervallen van de eerste dag. We hebben wat foto’s gemaakt en zijn daarna naar de volgende bestemming gereden: glacier point. Wat is dit ongelooflijk gaaf. We hebben hier zo’n vier uur gezeten aan het randje van zo’n hoge plek op de berg. Je had op deze manier uitzicht over heel Yosemite en omgeving. Het was echt prachtig. We hebben ontzettend veel foto’s gemaakt, nog even gespeeld met een eekhoorn die heel dom als een gek achter een paar nootjes aanrende en we hebben echt heerlijk genoten. Ook mooi was dat we daar in Nederland (hier is het nog even 2 en een half uur wahten) alweer twee jaar samen zijn vandaag. Heel bijzonder om dan op zo’n mooi punt te zijn. Het was echt prachtig. Ik kan het niet anders benoemen. Ik denk dat de foto’s voor zover eventjes genoeg zeggen.

Toen we terug reden naar de camping zagen we iets wat we minder leuk vonden. Een hele grote bosbrand. Vanaf het uitzicht op glacier point hadden we de grote vuurwolken al gezien maar toen we in de buurt kwamen tijdens het auto rijden schrokken we toch wel even. Je zag echt hele bomen in vlammen op gaan en de wolken zijn vanaf onze camping al te zien. Ze zeggen dat ze het onder controle hadden, dat hopen we dan maar. Gister avond waren er 1464 en een DC-10 vliegtuig om het vuur een beetje onder controle te houden, zoals we dat vanavond zagen is dat helaas nog niet echt gelukt. We hadden het beter niet kunnen zien en ik ben stiekem wel blij dat we morgen weer verder rijden..

Vandaag was wel eventjes een moment van denken. Row was bezig met de foto’s maken, ik zat op dat moment een paar meter verder op een grote steen, in de zon met zo’n bijzonder uitzicht. Op het moment dat je daar zit besef je je echt hoe goed je het hebt en hoe dankbaar je bent voor het feit dat je hier zo saampjes bent. Het is echt een bijzondere ervaring zeker om zo samen mee te maken. Echt. <3 We zijn echt heel erg blij dat we dit kunnen doen en dat het tot nu toe allemaal zo goed gaat, we gaan nog een heleboel mooie dingen zien en ik ben dan ook zo blij dat we nog ruim 5 weken hebben hier. Heerlijk.

Jullie horen weer van ons, waarschijnlijk in Las Vegas! ☺

Liefs weer van ons!

• 27 Juli 2014 - 07:41

H@k:

Lieverdjes,
    Wat een feest om te horen dat het jullie zo goed gaat. Een bosbrandje hier en wat spinnen OP de tent daar gelaten.......koester alles en neem de indrukken die jullie nooit zullen vergeten mee. Je zal er later aan terug denken en al deze ervaringen vormen ook je kompas om verder te gaan. De stilte om je heen, zitten bij een wat droge waterval, of kijkend over heel Yosemite......indrukwekkend. Straks op pad naar de volgende camping en dan maandag naar Las Vegas. Goed en verstandig dat jullie al hebben geboekt, je leert het wel ;-)
    Veel van wat hier gebeurt gaat jullie nu even voorbij. D ramp met vlucht MH17 heeft veel los gemaakt in Nederland en ver daar buiten. De wijze waarop het kabinet alles regelt en de manier waarop afscheid wordt genomen van de overledenen op vliegbasis Eindhoven heeft in de hele wereld diepe indruk gemaakt. 4 Dagen rond 16.00 uur eenzelfde ceremonie met een stoet aan rouwauto's.........deeply impressive!
    Afgelopen week is warm en benauwd geweest. Oma heeft vrijdag weer even een goede terugslag gehad bij de fysio. Tijden een gecontroleerde katroloefening zei er plotseling iets "knap" in de bovenarm waaraan ze erg veel pijn had. Naar huis, koelen en rusten, nog meer rusten en nog meer koelen. 2 Weken terug met oefeningen en maar wachten wat de " schade" is. Erg jammer en erg vervelend voor Oma, het ging juist zo goed.
    Vrijdag wordt je zusje ook al weer 17 jaar en als het kan en doorgaat komt ze zondag, over een week dus, met Fleur naar ons toe. We hopen en vertrouwen er op dat we in de Blokhut kunnen zijn. Wij kijken er naar uit.
    Lau en Ro, geniet verder,voorzichtig met rijden en niet te veel gokken in Las Vegas!
    All the best!
    H@k

• 27 Juli 2014 - 10:21

Marijk:

Lieve allebei!
    Dat is lekker wakker worden! Via whap een hele rits foto's, prachtig! Ben benieuwd hoeveel foto's jullie totaal al genomen hebben, ik denk heeeel veel!
    Gefeliciteerd! Twee jaar samen, wie had dat gedacht 2 jaar geleden?! Kan ik makkelijk zeggen want ik was erbij toen jullie elkaar leerde kennen, haha! Terugkijkend was het toen al heel erg leuk, moet je kijken hoever jullie nu alweer zijn

• 27 Juli 2014 - 10:29

Marijk:

Was nog niet klaar maar hij gooide mij eruit omfiets, grrrr…..!
    Anyway….

….Moet je kijken hoever jullie nu alweer zijn.
    Yosemite laten jullie nu achter je en jullie gaan door, op naar Las Vegas! Dat hotel wat jullie daar hebben geboekt is abnormaal chique, echt bizar! Geniet er maar van, ik denk dat jullie alleen daar al jullie ogen uitkijken! Kijk heel goed uit in alle drukte en denk heel goed na over wat jullie beslissen wel en niet te doen maar jullie weten het he…
    "what happens in Vegas, stays in Vegas" ;)!
    Kus!

• 27 Juli 2014 - 12:06

Theo:

Hallo luitjes ,
    Hier weer een bericht uit Breda van Joan en mij .
    acht later zal je deze ervaringen alleen maar spannend ervaren ook die bosbranden en die spinnen.
    Dat hoort erbij als je in het wild kampeert.
    Het wordt tijd dat je daaraan moet gaan wennen want er zullen nog veel van deze momenten komen .
    gefeliciteerd met jullie 2 jaar samen zijn en als je dan dit hebt dan moet je het prijzen dat jullie dit kunnen doen . Las Vegas ik ben benieuwd wat jullie er van vinden ,
    TIP: ga ook even naar het oude Las Vegas is een stuk kleiner maar wel leuker en hou je centjes in je zak want voordat je het weet ben je dollars armer of rijker dan kan jullie nog een paar weken langer blijven (geintje)
    ga in de achtbaan op de strip je ziet hem vanzelf als je de strip op komt aan de linkerzijde . ga het hotel in en zoek naar de achtbaan wij hebben er ook 10 minuten over gedaan om daar te komen .
    je verdwaald echt werkelijk in deze hotels op de strip en s, avonds natuurlijk naar de grote fontein kijken deze is werkelijk prachtig
    nou lieverds heel veel plezier in de gokstad en het bezoek natuurlijk aan de Grand Canyon.
    ik ben benieuwd wat jullie indruk daarvan is
    liefs Pa en Joan

• 27 Juli 2014 - 16:05

Dad:

Yosimite zit er bijna op, maar wat kunnen jullie terug kijken op een paar hele mooie dagen in dit schitterende natuurpark en dan daar je 2 jaar samen zijn te vieren maakt het natuurlijk helemaal compleet,gefeliciteerd! Leuk dat die man jullie die lynx liet zien die zie je niet vaak. Morgen alles lekker inpakken en op naar het volgende avontuur iets heel anders Vegas! minder mooie natuur maar natuurlijk ook een heel ander verblijf wat een hotel zeg! Hier zal het ook zeker goed gaan komen rij voorzichtig en pak je rust en blijf genieten, weer van alles en elkaar !xxxxx dad

• 27 Juli 2014 - 19:40

Davey:

Gefeliciteerd jongens. Ik word met elke foto een stukje meer jaloers.

Geniet er nog van!

• 28 Juli 2014 - 20:17

Yvonne:

Hi liefies,

Even weer een reactie van mij. Ik heb jullie de afgelopen dagen wel gevolgd hoor. Maar wij waren een weekend in Friesland en op mijn telefoon tikken is zo priegelig.....leeftijd he....;-)

Wat een leuke en mooie belevenissen weer en wat een prachtige foto's!!

Jullie volgende reisdoel is wel een groot contrast met van waar jullie vandaan komen.
    Maar wat een hotel!! Het lijkt wel of jullie in een film lopen straks :-) Heel indrukweekend allemaal.
    Toch ook wel weer leuk even een heel andere omgeving. Ik denk alleen dat je het in de natuur langer volhoudt dan in de drukte van Las Vegas. Maar wel bijzonder om mee te gaan maken natuurlijk.

Veel plezier daar en ik kijk uit naar jullie verhaal en foto's van Vegas. Dikke knuffel xxx

• 28 Juli 2014 - 20:20

Yvonne:

Btw, nog gefeliciteerd met jullie 2 jaar!!