Dag 9: Kleine wandeling - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Laura en Rowan - WaarBenJij.nu Dag 9: Kleine wandeling - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Laura en Rowan - WaarBenJij.nu

Dag 9: Kleine wandeling

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura en Rowan

25 Juli 2014 | Verenigde Staten, Yosemite

Hallo allemaal!

Terwijl ik dit schrijf, zit ik heerlijk aan de picknick tafel die bij ons plekje 303 hoort. Naast mij staat een ‘citronella candle’ tegen de muggen (heb nog niet echt het idee dat het iets doet… Ik zit aardig onder..) Rechts voor de tafel staat het kampvuurtje te branden. Tenminste, wat er langzaam een beetje blijft branden… Row en ik zijn erachter gekomen dat een kampvuur m aken niet echt voor ons is weggelegd. We hebben alles geprobeerd. Row is nu naar de winkel om een extra pakje speelkaarten te kopen en om gelijk wat firesticks mee te nemen waar je vuur van schijnt te krijgen.. De kleine stokjes branden allemaal heel snel maar de grote stukken hout vertikken het gewoon om te gaan branden. Het is hier nu 20:02 en het begint al een klein beetje donker te worden en af te koelen.

Het was een hele warme dag vandaag. We hebben vanmorgen allereerst even met het thuisfront contact gehad. Elkaar weer even gezien via Skype, altijd fijn. Toen we klaar waren met skypen kwamen we in contact met een Amerikaans gezin, ze hadden vandaag hun laatste dag hier. Ze waren ontzettend sociaal en erg nieuwsgierig naar ons. We kregen opnieuw een complimentje dat ons engels oed was. Toen we gedag hadden gezegd heeft de vader van het gezin ons nog een laatste tip meegegeven: s’morres. Dit naar aanleiding van de pot nutella die ik had meegenomen naar de lounge. Het recept klonk heerlijk! Granola Crackers met melkchocolade en marsmellows. Dit maak je op de bbq. Ik ben benieuwd wanneer we het gaan proberen .. Hierna zijn we naar 303 terug gegaan waar we ons klaar hebben gemaakt voor opnieuw een wandeling. We zijn met de auto naar Cathedral Spires Vista gereden. Een uitkijkpunt naar de bergen. We hebben de auto hier geparkeerd en zijn toen begonnen met lopen. Row had gekeken voor een vlak stuk dit keer, dit was het op een aantal stukken na ook, zeker in vergelijking met gister. Door de bossen heen zijn we naar de welbekende Valley View gelopen. Ik vond het een enge route. Het was er ontzettend rustig, we zijn de hele route maar iets van 7 mensen tegen gekomen. De eekhoorntjes zorgde er ook voor dat het extra eng was. Op het moment dat je in grote, diepe, hoge bossen kwam vonden ze het leuk om Beertje te spelen. De eekhoorntjes proberen ons op deze manier voor de gek te houden door net zo te lopen dat alle blaadjes ritselden maar dat je niet ziet wie of wat het geluid maakt. 1 eekhoorn vond het leuk om zich in het dode gras te verstoppen. Dit zag er super leuk uit want je zag de eekhoorn niet maar het hele gras ging op en neer. Valley view is een punt waar je een heel mooi uitzicht hebt. Je kijkt precies tussen twee bergen door en voor die bergen is er een mega groot beekje. Hier lagen allemaal stenen in waar het water op sommige punten overheen ging en op sommige punten ging het water er omheen omdat de stenen dan te groot waren. Nadat we hier even hebben stilgestaan en wat foto’s hebben gemaakt, zijn we doorgelopen naar el capitan Vista. Ook dit is weer zo’n uitkijkpunt waar je prachtig beeld hebt op de bergen. Er is hier ook een waterval, namelijk de Bridalveil Fall, maar deze lag bijna helemaal droog op een aantal kleine watermomentjes na. Er grappig is dat er op al die uitkijkpunten eens in de zoveel tijd zo’n sightseeing bus aankomt. Deze gaat dan stil staan en dan komen al die mensen uit dat busje met zo’n camera eruit, maken allemaal dezelfde foto, lopen daarna dat busje weer in en rijden dan door. Erg grappig en lui. Pap, je kunt wel raden wat voor soort mensen daar uitkomen. Na dit stukje zijn we door het bos teruggelopen. We moesten hier de berg weer een beetje op dus er zaten een aantal steile stukjes bij. We hebben de route afgesneden door via het bos een klein stukje langs de weg te lopen. We kwamen nog langs een aantal meertjes waar mensen aan het zwemmen waren. Dit was mooi. Na 3 kwartier lopen ongeveer waren we weer bij onze auto.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vandaag (gister) een beetje een dipje had. Ik werd ‘s morgens zonder spierpijn wakker maar toen we eenmaal aan het lopen waren viel het toch weer tegen. Dat lijf is niks gewend dus het moet zo ontzettend wennen wanneer je dan weer wat gaat doen. De route was weer heel erg mooi. Alleen het duurde eigenlijk net te lang voor zo’n dag na gister. We hadden beter een rust dagje kunnen nemen maarja, als hadden komt is hebben te laat. We hebben besloten om morgen (de dag dat ik dit verslag ga updaten, 25 julli) een rust dagje te houden. We gaan lekker een strandje opzoeken waar we even kunnen zwemmen en lekker kunnen zonnen. Even op adem komen en wat energie sparen.

‘s Avonds zijn we gaan barbequen. In het winkeltje hadden we kampvuurhout gekocht, dit mag je niet op iedere camping zelf gaan zoeken. Opzich brandde het vuurtje super snel. Hij werd alleen heel snel minder. Dit ging eigenlijk maar zo door. We hebben wat worstjes en twee maïskolfen kunnen maken, hier waren we erg trots op. Halverwege kwam er een mevrouw naar ons toegelopen. Ze was van een aantal plekjes verderop en ze waren daar met heel veel kinderen en mensen en ze hadden veel te veel eten gemaakt. Als we wilde mochten we wat eten komen halen. Row is even meegelopen en kwam terug met twee bordjes cornbread en chili. In de chilli zat van alles. Vlees, bruine bonen, en nog veel meer dingen, super lekker! Cornbread kennen wij niet in Nederland. Dit maken ze zelf en ook dit is echt weer heel erg lekker. Ik vond het een beetje te vergelijken met cake. Het was lekker. We hebben na dit hapje nog wat marshmellows gemaakt op het vuurtje en zijn daarna gaan kaarten! 1000’en, de eindstand was 1015 voor mij en 1025 voor Row. Row was blij. ☺

En nu is het 25 juli. De saaie buren naast ons (met een veel te grote camper, hebben hier twee dagen gezeten en zijn hun camper niet uitgekomen) rijden net weg. We gaan zo eventjes naar de lounge en daarna gaan we een strandje opzoeken, heerlijk!

Liefs, tot snel!

• 25 Juli 2014 - 21:07

H@k:

Na het skypen van zonet, nu de blog gelezen. Het wandelen, bergwandelen of hiken blijft een kwestie van het verdelen en doseren van de inspanningen. Genoeg drinken en zo af en toe even een rustmomentje inbouwen. Dat doen jullie dus vandaag....verstandig. Spierpijn is nooit zo erg, dat loop je er ook wel weer uit.
    Ga lekker naar het strand of naar een meertje, geniet en de regels voor het kaarten heeft Oma juist via de whap door gegeven. Heel veel plezier en blijf genieten en....op elkaar passen!
    Liefs,
    H@k

• 25 Juli 2014 - 21:13

Oma :

Leuk verslag weer Lau! Conditie opbouwen hoor, dan komt het helemaal goed.
    Leuk jullie even gezienen gesproken te hebben via skype!
    Ga lekker een dagje relexen! Jullie hebben tenslotte vakantie! Haha!!
    Kus voor allebei,
    Oma

• 25 Juli 2014 - 21:15

Oma:

Sorry voor de taalfouten!!!

• 25 Juli 2014 - 21:53

M@rijk:

Ah……..net de Skype gemist denk ik :(
    We waren even bij onze oude buurtjes op de thee! Ik zou ook een mega dipje hebben na wat jullie afgelopen 9 dagen allemaal gedaan hebben. Ik zeg, handdoek neerleggen, insmeren en
    zonnen & relaxen! Morgen weer een dag (en anders de dag daarna weer 1 ;)).
    Over s' morres heb ik ook eens iets gehoord, schijnt echt super lekker te zijn, zeker uitproberen! Ik hoor graag hoe het was. Blijft maf, ik duik zo mijn bedje in en jullie hebben weer een heerlijke dag voor de boeg, geniet ervan!

Hugs & kisses!
    *laf joe! <3

• 26 Juli 2014 - 13:18

Dad:

Vanmorgen even elkaar lekker gesproken
    op de whap leuke plek en ook leuk dat mede camping
    bewoners jullie voorzien van lekker eten.
    Wat een verhaal ook van dat gezin erg hoor
    Rust idd lekker uit en als ik de foto's bekijk en dat doe ik regelmatig!
    Krijg ik elke keer kippenvel wat mooi! Die natuur ben er weg van en
    Dit staat zeker op mijn verlanglijst.
    Xxxx have fun love you
    Dad

• 26 Juli 2014 - 19:23

Theo:

zo wat een verhaal zeg je kan er wel wat van zeg maar ik lees het met veel plezier , wat een avontuur he zo reis , als je de smaak te pakken hebt willen jullie straks niets anders meer ga maar sparen want dit zal niet jullie laatste reis worden wat een prachtige foto,s hebben jullie gemaakt.
    en spierpijn voor een jonge dame van 19 jaar is een teken aan de wand , toch iets meer sporten Laura als jullie terug komen en we kijken al weer uit naar jullie volgende verslag