Dag 1: Welcome to The United States of America! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Laura en Rowan - WaarBenJij.nu Dag 1: Welcome to The United States of America! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Laura en Rowan - WaarBenJij.nu

Dag 1: Welcome to The United States of America!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura en Rowan

16 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Lieve familie en vrienden,

Veilig en wel zit ik heerlijk in bed in het hotel in New York! Kan nog niet helemaal geloven dat we er echt zijn!

Ik was ontzettend zenuwachtig, toch heel erg benieuwd naar de komende zes weken! Het afscheid nemen op Schiphol was minder leuk. Pappa, mamma, Sophie, Yvonne en Ton hebben ons uitgezwaaid tot we helemaal uit beeld waren. Aangezien mijn rechter arm in het gips zit (heel handig), duurde het bij de douane best wel lang, ze moesten met een heel apparaat over het gips heen maar uiteindelijk was alles gelukkig goed en konden we doorlopen, door naar de Starbucks (je moet toch Amerikaans beginnen!) We zijn vervolgens bij Gate 9 gaan zitten waar het vliegtuig al klaar stond. Rond 13:50 zijn we het vliegtuig ingegaan en was de Nederlandse bodem dan echt officieel onder onze voeten vandaan. Eenmaal aangekomen in IJsland ging het vrij soepel. We moesten het vliegtuig uit, kwamen er later achter dat we toch in hetzelfde vliegtuig op dezelfde stoelen doorvlogen, maar het was lekker om de benen even te kunnen strekken. Op het vliegveld hebben we, in de Amerikaanse sfeer, heerlijk een hamburger gegeten en wat frietjes, klaar voor de vlucht naar het echte New York.

De vlucht naar New York verliep ook prima, op de baby's na die je altijd in een vliegtuig hebt zitten, was het echt een goede vlucht. Het duurt alleen ontzettend lang voor je gevoel omdat je terug in de tijd gaat. We waren erg blij toen we geland waren. Op het vliegveld duurde het een tijdje maar ik vond het nog meevallen. Van te voren hoor je van veel mensen dat de douane erg streng is, dit zijn ze ook, maar wij hadden echt een lieve man. Hij maakte wat grapjes, vroeg wat ik met mijn arm gedaan had en hij vroeg aan mij of Row het land in mocht, uiteraard zei ik ja :-). Ook dit viel dus reuze mee. Toen we mochten doorlopen naar de bagage banden hadden we mazzel want ook onze backpack hadden we allebei binnen twee minuten! Via bordjes werd duidelijk aangegeven welke route we moesten volgen voor de 'Air Train'. Prima geregeld ook weer en binnen een kwartiertje stonden we op het desbetreffende station en hoefde we nog maar vijf minuutjes te lopen naar het hotel waar we nu heeeeeerlijk binnen zijn! Inmiddels is het hier 21:50, in Nederland daarentegen alweer 03:50. We zijn dus al aardig wat uurtjes op en gaan nu maar lekker slapen. Morgen de stad in en de eerste echte indrukken op doen van dat Amerikaanse leventje hier. Al vielen de zwembaden vanuit het vliegtuig en de iets te grote mevrouw op het station toch wel heel erg op...

Veel liefs en tot snel!

• 17 Juli 2014 - 07:18

Marijk:

Lieve allebei! Wat heerlijk dat jullie er zijn en dat de 'grote' reis zo voorspoedig is begonnen!
    NEW-YORK........here the are! Hier is het 7.15 uur, bij jullie dus nu 01.15 uur en jullie vast heerlijk te dromen over alles wat jullie te wachten staat. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, geniet van alles!

Dikke kus van mij! :)
    ps.het is echt wel heeeeel erg stil in huis!

• 17 Juli 2014 - 10:31

Oma:

Lieve Lau,
    Wat leuk al een eerste blog!!!
    Ga heerlijk samen genieten , de eerste vlucht zit erop.
    Kus voor jullie allebei,
    Oma en Opa

• 17 Juli 2014 - 16:41

Melvin & Clau:

Hee Kids,

We missen jullie al, maar wensen jullie toch veel plezier.

Dikke kus en knuffels,
    De Nijmeegjes

• 17 Juli 2014 - 17:33

Sooph:

Helemaal toppiee! Veel plezier xxx Sooph

• 17 Juli 2014 - 18:10

Yvonne:

Hi liefies.
    Fijn om al iets te lezen van jullie.
    Lekker dat jullie reis zo voorspoedig is verlopen en nu kan het dus echt beginnen.
    Bijzonder om zo wakker te worden in New York.... Nou nogmaals....maak er iets onvergetelijks van en geniet samen er lekker van. Dikke knuffel xx

• 17 Juli 2014 - 22:38

Irma:

Hallo daar
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen en dat alles voorspoedig is verlopen. Leuk, zeg, zo,n reisverslag...wel foto's erbij, he? of kan dat niet?? hihi

Heel, veel plezier..geniet van elkaar en van USA..
    xxx

• 26 Juli 2014 - 19:09

Theo En Joan :

zo ik heb jullie eerste verslag gelezen op naar een mooi vakantie schatten.
    liefs Pa